Mineapolis (Dag 2, zondag 8 juli)

Om kwart over 7 werd ik gewekt door een aanhoudend geklopt. Daar stond mijn petite bruder voor de deur die vroeg of we al wakker waren….. Ik stuurde hem terug en kroop nog eventjes weer in bed, maar aangezien ik nu toch wakker was maakte ik me klaar voor de dag (ik moet toegeven dat ik echt belachelijk veel toilet/schoonheidspulletjes meeheb).

Om half 8 kwam Wessel weer kijken omdat toch echt niet meer kon wachten. Toen iedereen zo rond achten aangekleed en wel was gingen we ontbijten, dat was bij ons verblijf inbegrepen. We hoefden er niet erg veel van te verwachten, het zouden voor verpakte broodjes zijn en sinasappelsap of koffie erbij. Nou voorverpakt was het inderdaad, maar broodjes… Er waren mega dikke zoete plakkerige cakejes, muffins of koffiekoeken. Je mocht twee dingen pakken maar na een zat je wel echt bomvol. Ik nam een gezonde koffiekoek van ‘slechts’ 460 calorieën, waar de andere 500 hadden. Na dit fantastische ontbijt gingen we op weg naar een american shopping dinges.

We hadden nog wat spullen nodig, oa een tent en kookgrij. Om 10 uur gingen alle winkels open dus we moesten nog even wachten. Onze eerste winkel was de Rei, dit is een soort obelink, alleen dan mega groot. Ik heb het niet echt goed gezien want, tot mijn verrukking, was er wifi en kon ik even mijn mail bekijken. Na bij de Rei een kooktoestel gekocht te hebben gingen we naar de Walmart. Dit is een soort supermarkt, alleen in en inmens groot. Ze hebben er echt alles!! Van wapens, camping spullen, meubels en kleding tot rijen voedsel en andere producten. We zijn er ook een behoorlijke lange tijd in gebleven. Uiteindelijk hadden we een hele kar vol (wat echt heel erg veel is want de karretjes hier zijn ook maatje XXL) en de meeste spullen voor een belachelijk goedkoop prijsje op de kop getikt. Omdat de jongens helemaal gaar van het boodschappen doen waren hadden we besloten om bij het eerste beste plekje te stoppen en te picknicken. Na een bepaalde tijd (ik weet niet hoelang want ik was erg charmant met mijn mond wagenwijd open inslaap gevallen) zagen we een mooi plekje, twee picknick bankjes, mooi groen gras en dat alles langs de kant van de snelweg. Ons prachtplekje bleek echter toch iets minder prachtig te zijn, want na nog niet eens een seconde te hebben gezeten had ik al meerdere muggenbeten en ik eindigde dan ook compleet onder de bulten.

Het idee was om nog zo’n 3 uur te rijden en dan een camping te nemen. Maar na een korte pauze bij Hyvee (een soort supermarkt waar ik weer een fijn kwartiertje me kon uitleven op het internet) besloten we om nog verder te rijden en daar een motel te nemen.
Het motel zag er echt uit alsof het regelrecht uit ‘My name is Earl’ kwam. Bij de receptie zat het gezin gezellig met zijn allen tv te kijken en voor de kamers zaten een stel mannen onder het genot van een berg biertjes hun hengels te bewonderen. We reden nog een klein rondje door het dorp (waar we eigenlijk al meteen uit gereden waren) maar de brug waar we overheen reden gaf wel echt een prachtig uitzicht op de rivier, die werd beschenen door de half ondergaande zon. Hier moesten natuurlijk ook een paar foto’s van worden genomen, maar jammer genoeg kwam het niet zo mooi uit op de foto’s als het er in het echt uitzag.
Ook had Wessel in de Walmart nog wat aankopen gedaan, een zakmes en een drinkfles, waar hij zo trots op was dat ik wel echt even een foto van hem drinkend moest maken.
Om 9 uur aten we bij de Mac D. (we moeten natuurlijk wel gezond blijven) ons avondeten en trokken we ons terug in onze kamer.

Morgen gaan we meteen weer verder op pad. We zijn momenteel in de staat South Dakota, waar de wereld beroemde gezichten in steen gehakt ook zijn. Het weer is prachtig, zo’n 89 graden (wat rond de 30 graden is) en alles is hier heel erg wijds. Morgen beginnen we ook met het kamperen, wat altijd wel weer leuk is. Maar voordat we zover zijn moeten we wel een eindje rijden, wat ik stiekem niet zo erg vind, want ik slaap toch binnen no time en ik heb een erg grote liefde voor slapen en bovendien is onze auto zo super deluxe dat ik er zelfs nog in zou kunnen overnachten.